وقتی نوبت به استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می رسد ، می توانید یک طومار طولانی از هر تکنیک یا فناوری موجود را ایجاد کنید. اگرچه احتمالاً پیشنهادهای زیادی خواهید شنید که همه یا برخی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال بهتر از سایر استراتژی ها هستند ، اما کدام یک از آن ها مهمتر است؟
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یک برنامه عملیاتی برای دستیابی به اهداف دیجیتال مارکتینگ شماست. استراتژی شما، چگونگی دستیابی به اهدافتان را توضیح می دهد مانند بهبود نرخ تبدیل پنج درصد یا افزایش نرخ تولید سرب هشت درصد.
برای ماندن در فضای بیش از حد رقابتی سال ۲۰۲۰ ، باید بر دوازده حوزه خاص تمرکز کنید.
احتمالاً در مورد این موارد شنیده اید ، اما واقعاً چقدر از جزئیات هرکدام برای تأثیرگذار بودن می دانید؟ این ها همه استاندارد های امسال و دهه آینده هستند.
به هر کدام نگاهی بیندازید و بینید چه مقدار آگاهی دارید. سپس ارزیابی کنید که به چه عناصری از آنها نیاز دارید. در این بین، ممکن است نکات جدیدی درباره بازاریابی جستجوی محلی و قالب همیشه محبوب ویدیو یاد بگیرید.
SEO یکی از مهمترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود، چیزی که هنوز هم ممکن است شما را در پیچیدگی مداوم خود سردرگم کند. اگرچه الگوریتم های گوگل هنوز هم گیج کننده هستند، اما وقتی بیشتر با این مفهوم کار کنید، بهتر می توانید نحوه عملکرد آن ها را درک کنید.
اگر می خواهید واقعاً موفق شوید، داشتن یک متخصص برای مدیریت SEO برای شما بهترین کار است. اگرچه می توانید برخی اصول را بیاموزید، اما بهتر است فردی که مدتی در این زمینه کار کرده است به شما کمک کند تا بهترین استراتژی ها را تحقق بخشید.
یکی از استراتژی های اخیر، شامل الزامات جدید HTTPS است که قبلاً بر نتایج SEO تأثیر گذار بوده است. اگر عادت به استفاده از صفحات HTTP دارید، گوگل اکنون به شما پیشنهاد می دهد که به قالب HTTPS بروید. دلیل این امر این است که بسیاری از فرمهای تماس با استفاده از صفحات HTTP به اندازه کافی ایمن ارزیابی نمی شوند.
اکنون که گوگل قصد دارد برچسب “غیر ایمن” را قرار دهد، ضروری است وب سایت خود را با تعیین HTTPS به روز کنید. در غیر این صورت، داشتن یک مهر “غیر ایمن” در سایتتان، می تواند به یک مورد مایل به قرمز برای قرارگیری شما در موتورهای جستجو تبدیل شود.
یک متخصص SEO و دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا این تغییر را ایجاد کنید.
با افزایش تعداد مشتریان آنلاین، بازاریابی موتور جستجو به یک استراتژی مهم بازاریابی آنلاین برای افزایش دسترسی شرکت تبدیل شده است. در واقع، اکثر بازدیدکنندگان جدید، یک وب سایت با انجام یک پرس و جو در یک موتور جستجو پیدا می کنند.
اگر در زمینه بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing) تازه وارد هستید ، معمولاً آن را به اختصار SEM می بینید. این نوعی بازاریابی اینترنتی است که در آن SERP یا Search Engine Results Page خود را از طریق روش های تبلیغاتی پولی افزایش می دهید. شما می توانید از یک متخصص بخواهید در این زمینه به شما کمک کند، به ویژه شخصی که با Google Ads و تبلیغات جستجو / نمایش کار می کند.
نکته خوب این است که گوگل با توجه به شخصی سازی، استفاده از Google Ads خود را آسان می کند. آنها به شما این امکان را می دهند که تبلیغات نمایش گرافیکی، تبلیغات ویدیویی YouTube، تبلیغات جستجوی متنی یا تبلیغات تلفن همراه درون برنامه ای را انتخاب کنید. همه اینها به سبک کسب و کار شما و مشتریانی که باید به آنها دسترسی پیدا کنید بستگی دارد.
Google با قابلیت تبلیغات محلی و همچنین معیارهای برتر برای ردیابی عملکرد آگهی های شما، این کار را آسان تر می کند.
سایر فرصت های تبلیغات پولی، به ویژه تبلیغات Facebook را فراموش نکنید. مورد دوم به شما فرصت کافی برای سفارشی سازی در چندین قالب تبلیغ را می دهد.
در چند سال گذشته توجه بیشتری به بازاریابی جستجوی محلی، به عنوان یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، مشاهده کرده اید. تا زمانی که مشاغل محلی به ارزش یافتن توسط مصرف کنندگان محلی پی ببرند، اهمیت آن تا دهه آینده ادامه خواهد یافت.
بازاریابی جستجوی محلی به معنای قرار دادن کسب و کار شما در نقشه های محلی است که مشتری ها به دنبال آن هستند.
برای شروع بازاریابی جستجوی محلی، می توانید از ویژگی های بیشتر گوگل استفاده کنید. از طریق Google My Business، اگر کاربری کسب و کار شما را سرچ کند، گوگل میتواند وب سایتتان را معرفی کند. این مورد شامل تجارت شما در Google Maps است.
فراموش نکنید شناخته شدن آنلاین به اندازه شهرت اجتماعی اهمیت دارد. شما می خواهید به مشتریان القا کنید تا درباره مکانهایی مانند Yelp (دیدگاههای دیگران را در مورد کسب و کارهای محلی مانند رستورانها، کافهها و… پردازش و در اختیار کاربران دیگر قرار میدهد) نظرات مثبت بنویسند. در شبکه های اجتماعی، شروع مکالمه و ارسال محتوای هدفمند به شما کمک می کند تا از بازاریابی داخلی استفاده کنید. تکنیک های ورودی(Inbound techniques)، مشتری های شما را بیشتر از اینکه به دنبال آن باشید، جذب می کند.
به عنوان یک رشته اتصال به بازاریابی ورودی ذکر شده در قسمت قبل، بازاریابی محتوا، قسمت عمده ای از جذب مخاطب هدف است. آنچه در مورد بازاریابی محتوا ضروری است این است که شما باید محتوای خود را با ارزش، مرتبط و سازگار جلوه دهید تا برای مخاطبانتان ارزشمند باشد.
امروزه شما باید بر تولید محتوایی تمرکز کنید که بتواند مشکلی را حل کند و همیشه سبز و به روز بماند. استفاده از میانبرها یا تاکتیک های SEO کلاه سیاه، فقط برای قرار گرفتن در نتایج اول موتورهای جستجو، به لطف چشم بینای گوگل کارایی نخواهد داشت.
بنابراین همیشه به جمله”محتوا پادشاه است” توجه داشته باشید، همانطور که بسیاری آن را سرلوحه کار خود قرار می دهند. برای اینکه بازاریابی محتوا به خوبی کار کند، باید بر روی محتوای موبایل، تبلیغات بومی، بازاریابی تأثیرگذار و اتوماسیون بازاریابی تمرکز کنید.
به طور جدی در مورد محتوای تلفن همراه فکر کنید زیرا تلفن های هوشمند در حال حاضر ۵۰٪ از کل دستگاه های جهانی را تشکیل می دهند. این امر بر تبلیغات دیجیتال و چگونگی تأثیر برند شما تأثیر می گذارد.
ابزارهای اتوماسیون در زمان های مناسب، محتوا را به تلفن همراه می فرستند.
یکی دیگر از جنبه های مهم دیجیتال مارکتینگ این است که اگر بازدیدکنندگان بار اول به تبلیغات بنر سایت شما واکنشی نشان ندادند، محتوای بازاریابی را دوباره شروع کنید. این کار با ردیابی بازدید کنندگان از طریق کوکی ها و ایجاد تبلیغات جدید در سایت های مرتبط انجام می شود.
وقتی شخصی از سایت شما بازدید می کند، به محصول یا خدمات شما علاقه نشان می دهد. بازاریابی مجدد آنچه را که در حال حاضر به آن نیاز دارند یا می خواهند، به آنها یادآوری می کند.
همچنین می توانید تبلیغات جدیدی در سایت خود ایجاد کنید تا چشم اندازهای هدف خود را بهتر نشان دهید. اطلاعاتی که از بازدیدکنندگان سایت خود می گیرید ، داده های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد تا تبلیغات خود را بر اساس نیاز آن ها انجام دهید.
در نهایت، ریمارکتینگ به شما در افزایش شهرت برند، تنظیم چشم اندازها و تبدیل مشتری به مشتری بالقوه کمک خواهد کرد. همچنین می تواند به جذب مشتریان رقیب و بازپرداخت هرگونه سرمایه گذاری که در تبلیغات جدید انجام می دهید کمک کند.
امروزه دستیابی به مشتری از طریق تلفن همراه کم و بیش استاندارد است و این در دهه آینده ادامه خواهد داشت. سازگاری وب سایت با صفحه نمایش موبایل، یکی از اساسی ترین قسمت های بازاریابی دیجیتال است. تنها راهی که می توانید با موفقیت این کار را انجام دهید، طراحی وب ریسپانسیو یا واکنشگرا است.
با برنامه نویسی ریسپانسیو، می توانید وب سایت خود را به طور خودکار با تمام صفحه های تلفن همراه مطابقت دهید. این به معنای استفاده رایج بیش از یک نوع دستگاه، از جمله تبلت ها و ساعت های هوشمند است.
در حالی که برای این کار باید با یک طراح وب کار کنید، برای جنبه دیگری از RWD لازم است از یک متخصص SEO کمک بگیرید. AMP یا Accelerated Mobile Pages یک کد open-source جدید است که به بارگیری سریعتر صفحات وب تلفن همراه کمک می کند. گوگل به وب سایت هایی که از این موارد استفاده می کنند، اهمیت بیشتری می دهد. بنابراین آن را جدی بگیرید. اگر سایت انتشاراتی داشته باشید یا مطالب خود را به طور منظم به وب سایت خود ارسال کنید ، بسیار مفید است.
بدون شک شما بازاریابی ایمیلی انجام داده اید، اما چقدر در دستیابی به اهداف مورد نظرتان در زمان مناسب موثر بوده است؟
بازاریابی از طریق ایمیل، به عنوان یکی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، در حال حاضر ابزاری عالی برای تولید سرنخ های پیشرفت، بیشتر از هر روش بازاریابی دیگر است. همچنین می توانید نرخ فروش و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
اگر قبلاً از هزینه زیاد برای بازاریابی دیجیتال رنج می بردید، بازاریابی از طریق ایمیل یکی از مقرون به صرفه ترین روش های موجود است. در برخی موارد رایگان است، مگر اینکه از خدمات ویژه ای بخواهید استفاده کنید.
از آنجا که می توانید آن را با رسانه های دیگر نیز ترکیب کنید، یکی از یکپارچه ترین روش های بازاریابی به شمار می رود. شما می توانید آیکون های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را نیز اضافه کنید. بازاریابی از طریق ایمیل در نهایت به شما کمک می کند هنگام استفاده از محتوای جذاب، چرخه فروش خود را هم کوتاه کنید.
بازاریابی از طریق ایمیل به شما کمک می کند تا برای ارتقا برند خود و افزایش فروش، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید بسیاری از کارها مانند فروش محصولات، اشتراک گذاری اخبار و… را با ایمیل انجام دهید.
بدون شک شما قبلا محتوایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید. با این وجود، چه کاری می توانید انجام دهید تا امسال و سال آینده موثرتر باشد؟
یکی از ابزارهایی که میتواند به شما در زمانبندی ارسال مطالب در شبکه های اجتماعی و دسترسی به کاربران در مناطق دیگر کمک کند، Hootsuite است.
به علاوه، استخدام اینفلوئنسرها برای ارسال محتوا در کانال های معروف رسانه های اجتماعی را فراموش نکنید.
دلایل اهمیت شبکه های اجتماعی در کسب و کارتان
همانطور که می بینید، اتوماسیون بازاریابی یک عنصر مهم در بسیاری از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است. به طور کلی، افزایش آگاهی در مورد آن، باید به یک اولویت اصلی تبدیل شود. زیرا این یک استاندارد برای مشاغل در سراسر جهان تبدیل می شود. با توجه به اینکه ۹۱٪ از مشاغل موفق گفته اند اتوماسیون برای موفقیت آنها بسیار مهم است، شما می توانید چشم انداز آینده و بازاریابی را ببینید.
برای موفقیت در این امر، سعی کنید به دنبال یک پلت فرم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری )با امکان داخلی سازی اتوماسیون بازاریابی باشید. خودکارسازی محتوای بازاریابی، مستقیماً در لیست مخاطبین به شما کمک می کند بازاریابی خود را به جای استفاده از منابع متفاوت، در یک مکان یکپارچه کنید.
آنچه در اتوماسیون مهم است این است که محتوای خود را در تمام کانال ها ثابت نگه دارید تا از سردرگمی برند جلوگیری شود.
آیا به این فکر کرده اید که چگونه می توانید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ را بدون نیاز به صرف هزینه زیاد انجام دهید؟ در حالی که بازاریابی از طریق ایمیل و تکنیک های ورودی می تواند مقرون به صرفه باشد، استخدام اینفلوئنسرها نیز همینطور است.
اگر فکر می کنید منظور از استخدام اینفلوئنسرها برای تبلیغ آنلاین برندتان، کمک از افراد مشهور است، لازم است تجدید نظر کنید. یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی همیشه به معنای مشهور بودن نیست. می تواند کسی باشد که دنبال کنندگان زیادی داشته و سابقه خوبی در تبلیغ محصولات دارد.
شما ابتدا باید اینفلوئنسرهای برتر را شناسایی کنید، که شامل کمی تحقیق است. می توانید این کار را با جستجوی هشتگ در مکان هایی مانند Twitter یا Instagram انجام دهید تا ببینید مردم در مورد موضوعات مرتبط با صنعت شما چه می گویند.
در شبکه های اجتماعی با این افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید و از آنها بپرسید آیا مایل به تبلیغ برند شما هستند یا خیر. ممکن است برخی پیشنهاد دهند که این کار را در ازای محصولات رایگان انجام می دهند. با این حال ، بیشتر آنها خواهان دریافت هزینه هستند.
برای اطمینان از بازگشت سرمایه حتماً نتایج خود را پیگیری کنید. به خاطر داشته باشید گاهی اوقات کسانی که دنبال کنندگان کمتری دارند می توانند به اندازه افرادی با ده برابر بیشتر دنبال کننده، تأثیرگذار باشند و یکی از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به حساب آیند.
نقش دیجیتال مارکتینگ در پیشرفت کسب و کار
در طول دهه گذشته ، ما به یک فرهنگ بصری جذب می شویم که در حوزه دیجیتال به تصاویر ختم میشود. بسیاری از این موارد به اشکال مختلف وجود دارد، اما هیچ شکی وجود ندارد که ویدئو در درجه بالاتری قرار دارد.
اکنون در نقطه ای هستیم که بیشتر مخاطبان، محتوا ویدیو را به هر رسانه تصویری دیگری ترجیح می دهند. آمارهای اخیر نشان می دهد ۸۷٪ از کل بازاریابان آنلاین از محتوای ویدیویی استفاده می کنند.
بسیاری از این موارد ناشی از تماشای گسترده در مکان هایی مانند YouTube است. در واقع پلتفرمی که فیلم ارسال می کنید بدون محتوای جذاب مهم نخواهد بود.
اخیرا ویدئوی شخصی سازی شده به یک قاعده تبدیل شده است، مخصوصا آن هایی که مستقیماً به مسائل مورد نیاز بینندگان هدف می پردازند. همین امر باعث میشود که مخاطب متوجه ارزش خود در تجارت شما بشود.
بازاریابی ویدئویی موفق می تواند به معنای گشت و گذار در پشت صحنه تجارت شما و یا توصیفاتی برای نشان دادن جنبه انسانی و ارزشمند بودن مخاطب در برند شما باشد. این به معنای توجه به یک روند عمده در بازاریابی ویدئویی است: قصه گویی.
وقتی بتوانید یک داستان جذاب در مورد تجارت خود بگویید و ثابت کنید که می توانید مسائل مورد نیاز مشتریان را حل کنید ، میتوانید اعتماد مخاطبتان را جلب کنید.
همچنین بهتر است که فیلم هایی کوتاه (در صورت سری نبودن) داشته باشید. دامنه توجه مانند همیشه کوتاه است و شما باید داستان خود را به صورت فشرده و با قالبی جذاب بیان کنید.
اگر قبلاً به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی دیجیتال خود، یک لندینگ پیج ایجاد کرده اید، آیا مطمئن هستید افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند دوباره برمی گردند؟
این سوالی است که باید محور اصلی عملیات دیجیتال مارکتینگ شما شود. همه کارشناسان بازاریابی تأکید می کنند که ترافیک صفحه لندینگ هسته اصلی بازاریابی داخلی است.
مسئله این است که لندینگ پیج شما در حال حاضر خیلی اغوا کننده نباشد. حل این مسئله (تا حدی) به طراحی وب برمی گردد، از جمله جایی که دعوت به عمل (Call To Action) و تبلیغات خود را در آن قرار می دهید.
اگرچه این فراتر از چیزی است که شما در وب سایت خود قرار می دهید. شما می توانید در تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) سرمایه گذاری کنید تا تبلیغات سایت خود را در کانال های دیجیتال مرتبط قرار دهید.
گزینه های دیگر شامل خرید حمایت مالی با شرکت های دیگر و یا بازاریابی ایمیل ساده است. در حالت دوم، قرار دادن پیوندی که خواننده را برای دریافت محتوای بیشتر به صفحه اصلی شما ببرد، یک استراتژی رایج است.
حتماً یک CTA یا Call To Action را در صفحه اصلی خود قرار دهید تا از بروز برخی عوارض جلوگیری کنید. حتی CTA در انتهای وبلاگ شما نیز یک رشته اتصال دهنده به دیگر محتوای سایتتان است که باعث میشود مخاطب در سایت زمان بیشتری را سپری کند. قرار دادن CTA به طول صفحه فرود شما بستگی دارد. یک صفحه کوتاه تر به این معنی است که شما باید CTA را بالای صفحه قرار دهید.
گیم فیکشن، راهی برای جذب بیشتر مشتری
سخن آخر
این دوازده مرحله از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنید و شروع خوبی در دنیای دیجیتال داشته باشید. از کار با مشاوران و آژانس های دیجیتال مارکتینگ نترسید تا پس از هفته ها یا ماه ها کار سخت پشیمان نشوید.
منبع :