اگر شما هم از گشتن در سایت های مختلف برای پیدا کردن یک شرکت دیجیتال مارکتینگ برای برونسپاری پروژه و برطرف کردن نیازتان به بهترین شکل خسته شده اید، احتمالا این مقاله می تواند به شما کمک کند تا شرکتی را پیدا کنید تا به کوچک ترین نکات پایبند باشد و برای هزینه و زمان شما اهمیت قائل باشد.
پس اگر به خود و کارتان اهمیت میدهید با دقت بیشتری این مقاله را بخوانید.
برای اینکه کارتان به نحو احسنت انجام شود و هزینه هایی که انجام می دهید بیهوده نباشد و شما را به نتیجه دلخواهتان برساند، باید قبل از سرچ کردن در گوگل برای یافتن شرکت مورد نظرتان، از خودتان سوالاتی بپرسید.
این سوالات به شما کمک می کنند تا راهتان را بشناسید و چراغ هایی در این مسیربرایتان روشن شود تا راحت تر بتوانید بهترین تیم دیجیتال مارتینگ را که با شرایط شما متناسب است پیدا کنید.
نیاز شما چیست؟ شناسایی نیازتان مهم ترین و اصلی ترین موضوع است.
به عنوان مثال نیاز شما در کدام بخش از حوزه فعالیتتان است!؟
اگر نتوانید نیازتان را بشناسید نمی توانید بهترین فرد یا تیم را برای بر طرف کردن آن پیدا کنید.
هدفتان را از راهنمایی گرفتن را پیدا کنید؟
بعد از پاسخ دادن به این سوالات و باید بر روی شرکت هایی را که لیستشان را در اختیار دارید تحقیقات لازم را انجام دهید.
جدولی تهیه کنید. نیاز هایتان را در ستون جدول و اسم شرکت هایی که از نظر شما بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ را دارند، در ردیف آن بنویسید و با بررسی هر شرکت به هر کدام از این نیاز ها امتیاز دهید. اگر زمان این کار را ندارید می توانید به صورت کلی شرکت ها را دسته بندی کنید. در این صورت می دانید که اگر شرکتی از لیستتان حذف شد هنوز هم موارد دیگری وجود دارد تا بتوانید ازمیان آن ها بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید.
سوالات تخصصی خود را در جدول وارد کنید و به هر کدام امتیاز دهید.
این سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد:
آیا شرکت انتخابی شما، این شاخص ها را برای اندازه گیری میزان موفقیتتان در فعالیت های دیجیتال مارکتینگ در نظر میگیرد؟
آیا شرکت انتخابی شما به صورت مرتب گزارش کارهای خود را به شما می دهد؟
اصلا از این سیستم استفاده می کنند؟ اگر استفاده می کنند بازه زمانی این گزارش ها چگونه است؟
این را بدانید، زمانی یک فعالیت نتیجه می دهد که تمامی کار ها به صورت مستمر و پیوسته انجام شوند. شرکت هایی که اسمشان به عنوان دارندگان بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ زبان زد است، این ویژگی را با خود یدک میکشند.
آیا در آژانس انتخابی شما برون سپاری انجام می شود؟ اگر انجام می شود آن شرکت ها و فریلنسر هایی که کار به آن ها داده می شود را بشناسید و نحوه کار آن ها را نیز ارزیابی کنید. چون از این طریق شما می توانید بعضی از نکات مورد نیازتان را پیدا کنید.
خدمات و بسته هایی را که هر شرکت ارائه می دهد را بشناسید. این خدمات نشان دهنده قابلیت های آژانس دیجیتال مارکتینگ است. بسته های متنوع با هزینه های متنوع که می تواند متناسب با نیاز شما بهترین انتخاب پیش رویتان باشد.
قبل از انعقاد قرارداد باید جلسه مشاوره ای تشکیل شود. این جلسه مشاوره برای آشنایی شرکت با نیاز شماست.
شما در این جلسه می توانید با برخورد افراد بهتر آشنا شوید. چرا که چت کردن هم زمان زیادی را از شما میگیرد و هم نمی تواند مفید باشد.
در این دوره که با کرونا دست و پنجه نرم میکنیم بهتر است این جلسات را به صورت آنلاین و تصویری برگزار کنید.
آیا شرکتی که انتخاب کرده اید می تواند با بودجه ای که برای این کار به صورت ماهیانه در نظر گرفته اید شما را به هدفتان نزدیک و نزدیک تر کند؟ پس اگر بودجه شما محدود است بهتر است به صورت هوشمندانه از آن استفاده کنید.
هزینه ها قسمت مهمی است که باید در رابطه با آن حتما صحبت کنید. این قیمت ها باید از هر نظر معقول و مقرون به صرفه باشند. بسیاری این طور می پندارند که هزینه زیاد به معنی کار عالی است. اما همیشه این طور نیست! بعضی از شرکت ها هدفشان صرفا به دست آوردن پول است و هیچ ارزش افزوده دیگری برای مشتریان خود ندارند.
این شرکت ها نمی توانند شما را به هدفتان برسانند و علاوه بر از دست دادن هزینه و زمان از هدفتان دور می شوید.
در کنار تمامی این سوالات به نکات دیگری نیز باید دقت کنید:
به سایت شرکت مورد نظر بروید. اگر وب سایت شرکت انتخابی شما به عنوان بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ، نتواند نظرتان را جلب کند مسلما نمی تواند برای کسب و کار شما مفید باشد.
پس اگر از محتوای بصری و متنی سایت راضی نبودید آن را از لیستتان حذف کنید.
با وجود کرونا و وضعیت قرمز اکثر شهرها، معمولا ارتباط با شرکت ها با استفاده از شبکه های مجازی است. اگر با شرکتی تماس گرفتید یا پیغام دادید و این شرکت به موقع پاسخگوی شما نبود و یا قراری برای تماس بعدی گذاشتند و در زمان مقرر در جلسه حاضر نشدند، این شرکت مناسب شما نیست.
از مهم ترین ویژگی های افراد و شرکت ها انجام به موقع کار ها و داشتن ارتباط موثر با شماست. پس اگر شرکتی این ویژگی را نداشت به خود و زمانتان احترام بگذارید و آن را از لیستتان حذف کنید.
“درباره ما” هر سایت را بررسی کنید. این قسمت مهم ترین بخشی است که هر شرکت دارد و سعی می کند بهترین های خود را درآن به نمایش بگذارد.
پس زمانی که به این صفحه مراجعه کردید تجربه، تخصص و سوابق افراد را بررسی کنید و در صورتی که باز هم سوالی داشتید با آن ها ارتباط برقرار کنید.
شرکت ها باید دارای سابقه کار شفافی باشند. در این صورت شما می توانید با مشتریان قبلی شرکت در ارتباط باشید و اطلاعاتی را از آن ها به دست آورید. گرفتن اطلاعات از کسانی که تجربه کار با شرکت مورد نظر شما را دارند بهترین راه است.
اگربرایتان مهم است که زمینه فعالیت افراد با مدرک تحصیلی آن ها مرتبط باشد می توانید در رابطه با این موضوع نیز با آن ها صحبت کنید. البته بهتر است بدانید که تحصیلات مرتبط با فعالیتی که انجام می دهید مهم است اما کم نیستند افرادی که بدون داشتن مدرک تخصصی در فعالیتشان موفق هستند. افرادی که با حضور در دوره های حضوری وانلاین دید وسیع تری دارند و می توانند از تجربه خود برای رسیدن شما به هدفتان کمک بگیرند.
بررسی رزومه افراد در لینکدین می تواند در این رابطه به شما کمک کند.
بررسی کنید که شرکت انتخابی شما چگونه در شبکه های اجتماعی ظاهر شده است.
این شبکه ها می تواند شامل ایناستاگرام، توییتر، لینکدین، فیسبوک و یا هر شبکه ای که مد نظر شماست باشد.
به عنوان مثال در شبکه اینستاگرام آیا با دنبال کنندگان خود تعامل کافی را دارند؟ از آن ها بخواهید تا نرخ تعامل اکانت خود را در اختیارتان بگذارند.
این را بدانید که اینستاگرام بستر فروش نیست بلکه بستری برای برقراری ارتباط است که این ارتباط منجر به فروش و داشتن مشتری همیشگی می شود.
تعداد فالورها و تعداد لایک های آن ها نسبت معقولی دارد؟ یا از فالور های فیک استفاده می کنند!
تعهد داشتن و پایبند بودن به قرارداد ها از مهم ترین ویژگی های بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ است که باید به آن توجه زیادی داشته باشند. در این صورت می توانید تعامل خوبی با یک دیگر داشته باشید.
آیا شرکت انتخابی شما به عنوان بهترین تیم دیجیتال مارکتینگ به صورت اصولی تمامی نکات مربوط به سئو را رعایت میکند و یا نکاتی را به کار می برد که دیگر کاربردی نیستند!
برای اطلاع از لیست قیمت سئو می توانید به مقاله استخدام کارشناس سئو دورکار مراجعه کنید.
بعضی از شرکت ها همان استراتژی های قدیمی را برای انواع شرکت ها استفاده می کنند. اما بنا به هدف هر شرکت، استراتژی مربوط به آن متفاوت و روز به روز در حال تغییر است. شرکتی که هم گام با تغییرات در حال پیشرفت و تغییر است و شما را با سرعت قابل توجهی در میان رقبایتان متمایز می کند از جمله بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ است که می تواند به شما کمک کند.
داشتن خلاقیت به معنی این نیست که خارج از چارچوب ها فکر کنیم. چون هر فرد خلاقی به چارچوب هایی برای ایده دادن نیاز دارد. در غیر این صورت میتوان بی نهایت ایده که غیر مرتبط با نیاز شماست در اختیارتان قرار داد.
همه این نکته ها باعث میشود که این فکر به سراغتان بیاید که آیا این نکات در شرکت ما رعایت می شود یا ما هم در حال شعار دادن می باشیم!
پس این گوی و این میدان
تمامی اعضای فعال در شرکت راکت شو از شما می خواهند تا ۵ دقیقه از وقتتان را در اختیار ما بگذارید و از سایت ما دیدن کنید تا از ویژگی های شرکت ما به خوبی مطلع شوید!
انتخاب با شماست.