شبکه های اجنماعی

۹ دلیل اهمیت شبکه های اجتماعی در کسب و کار شما

شبکه های اجتماعی خیلی زود به یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی دیجیتال تبدیل شد که مزیت های زیادی برای جمع آوری مشتری از سراسر جهان فراهم میکرد. اگر شما این منبع سودآور را در کسب و کار خود اعمال نکنید ، شانس یک بازاریابی باورنکردنی را ، که گسترش محصولتان در جهان را آسان میکند ، از دست می دهید. در این مقاله با برخی از چندین مزایا و نقش های شبکه های مجازی در کسب و کارها و استارتاپ ها آشنا خواهیم شد.   

۱- افزایش شناخته شدن برند

شبکه های اجتماعی یکی از کم استرس ترین و سودآورترین زمینه های بازاریابی دیجیتال است که می تواند برای افزایش دیده شدن کسب و کارتان استفاده شود. برای شروع ، یک پروفایل در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، تلگرام و… بسازید و شروع به تعامل با دیگران کنید. اعمال یک استراتژی درست ، به طور قابل ملاحظه ای به شما در افزایش به رسمیت شناختن برندتان کمک خواهد کرد. بیش از ۹۱% بازاریابان ادعا می کنند که تنها با چند ساعت کار در هفته ، تلاش های بازاریابی اجتماعی آن ها اثر خوبی در افزایش دیده شدن برند و تجربه کاربری (user experience) داشته است.

بدون شک ، داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی برای برندتان ، باعث سودآوری کسب و کارتان میشود و با استفاده منظم ، می تواند در هر زمان مخاطب گسترده ای را برای تجارت شما ایجاد کند.

۲- مقرون به صرفه

برای یک استراتژی تبلیغاتی ، بازاریابی شبکه های مجازی مقرون به صرفه ترین راه است. ساختن یک حساب کاربری و ثبت نام در بیشتر پلتفرم های شبکه های اجتماعی رایگان است. ارزان بودن این مورد ، به شما در دستیابی به بازگشت سرمایه بهتر و نگهداری بودجه بیشتر برای بازاریابی و پرداخت های دیگر کسب و کارتان کمک میکند. فقط با صرف مقداری پول و زمان ، شما میتوانید به طور قابل ملاحظه ای نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و بازپرداخت سرمایه گذاری و سود را از پولی که در درجه اول سرمایه گذاری کرده اید دریافت کنید.

۳- تعامل با مشتریان

شبکه های اجتماعی یک راه خوب برای تعامل با مشتریان است. با مخاطبانتان بیشتر میتوانید ارتباط برقرار کنید و شانس بیشتری برای تبدیل آنها به مشتری دارید. یک ارتباط دو طرفه با مخاطب هدفتان برقرار کنید تا خواسته ها و علایق آن ها به آسانی شناخته شود. علاوه بر این ، ارتباط و تعامل با مشتریان یکی از راه های جلب توجه و انتقال پیام برندتان به آن ها است. بدین ترتیب ، نام تجاری شما به صورت واقعی به مخاطبان بیشتری می رسد و بدون هیچ مشکلی برندتان شکل می گیرد. شبکه های اجتماعی نقشی مهم برای شناساندن استارتاپ ها به شمار می آید.

۸ استارتاپ موفق ایرانی

۴- بهبود وفاداری برند با استفاده از شبکه های مجازی

وقتی شما مخاطبانی در شبکه های مجازی دارید ، آنها به آسانی به شما دسترسی دارند و ارتباط برقرار می کنند. برقراری ارتباط با مشتریانتان از طریق شبکه های اجتماعی ، شانس بیشتری به شما میدهد که بتوانید مشتریانتان را حفظ کنید و وفاداری آن ها را که یکی از اهداف اصلی هر کسب و کار است را افزایش دهید. رضایت مشتری و وفاداری برند ، لازمه پیشرفت هر تجارتی می باشد و تعامل با مشتریان و گسترش رابطه با آن ها امری ضروری است.

شبکه های اجتماعی فقط به معرفی محصولتان محدود نمی شوند ، بلکه آنها زمینه هایی را برای کمپین های تبلیغاتی فراهم میکنند. مشتری این زمینه ها را به عنوان کانال های خدمات می بیند که در آن ها می توانند ارتباط مستقیمی با تجارت داشته باشد.

اهمیت شبکه های اجتماعی
شبکه های اجنماعی

۵- رضایت بیشتر مشتری

شبکه های مجازی نقشی حیاتی در فراهم کردن زمینه های ارتباطی دارند. این پلتفرم ها در افزایش دید بهتر کلی مشتریان موثر بوده و در بهبود تصویر برند مهم است. مشتریان از این واقعیت قدردانی می کنند که وقتی نظر خود را در صفحه شما ارسال می کنند ، به جای یک پیام رایانه ای ، پاسخ اصلاح شده ای را دریافت می کنند. یک برند که برای مشتریان خود ارزش قائل است ، زمانی را برای نوشتن یک پیام شخصی و مختص آن ها قرار می دهد که به طور طبیعی جنبه های مثبت زیادی خواهد داشت.

این مقاله را از دست ندهید: گیم فیکشن چیست؟

۶- آگاهی از علایق مشتریان

یکی از بهترین راه ها برای شناخت نیازها و خواسته های مشتریان ، بجای ارتباط مستقیم با آن ها ، آگاهی از بازار است. این یکی از مهمترین نقش های شبکه های مجازی در کسب و کار آنلاین در نظر گرفته می شود. با مشاهده فعالیت ها در پروفایلتان توسط مشتریان ، شما میتوانید علایق و نظرات آن ها را ببینید. در صورتی که بدون حضور در شبکه های اجتماعی ممکن بود غیر آن را تصور کنید.

شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار جستجو و تحقیق تکمیلی ، می توانند به شما در گرفتن اطلاعات و درک بهتر از صنعتتان کمک کنند. وقتی که مشتریان و دنبال کنندگان زیادی جذب کردید ، می توانید از امکانات اضافی برای بررسی سایر مشخصات جمعیتی مخاطبان استفاده کنید.

۷- اعتبار بیشتر برند

برای قدرتمندتر ساختن کسب و کارتان ، وفاداری برند و رضایت مشتری ، نقشی اساسی دارند ، اما همه چیز به برقراری ارتباطات با آن ها بستگی دارد. مشاهده پست های شما در شبکه های مجازی ، به خصوص پاسخ دادن به نظرات آن ها و ارسال محتوای بکر و اصل ، به مشتریان در ساخت یک تصویر مثبت از برندتان کمک میکند. تعامل منظم با مشتریانتان ، اثبات میکند که شما و کسب و کارتان به آنها اهمیت می دهید. هنگامی که شما چند مشتری راضی داشته باشید ، کسانی که تجربه خرید خوبی از شما دارند ، تبلیغاتی برای شما توسط آن ها انجام میشود.

۸- افزایش ترافیک

یکی دیگر از نقش های مهم شبکه های مجازی ، افزایش ترافیک وب سایت شما است. با اشتراک گذاری محتوای سایتتان در شبکه های اجتماعی ، به کاربران دلیلی برای بازدید و مشاهده مطالب سایتتان می دهید. در حساب اجتماعی خود ، هرچه محتوای با کیفیت تری به اشتراک بگذارید ، در هنگام ایجاد فرصت های تبدیل مخاطب به مشتری ، از ترافیک ورودی بیشتری برخوردار خواهید شد واین مزیتی مهم برای گسترش کسب و کارتان خواهد بود.

۹- رتبه بندی پیشرفته SEO

حضور در شبکه های اجتماعی یک عامل مهم در محاسبه رتبه بندی و دیجیتال مارکتینگ است. این روزها ، برای داشتن یک رتبه بندی موفق ، الزامات سئو به طور مداوم تغییر میکند. مشاغلی که محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ، یک سیگنال برند را به موتور جستجو ارسال می کنند که با اعتبار ، صداقت و ثبات برند شما صحبت کند.

نقش و اهمیت دیجیتال مارکتینگ در گسترش کسب و کار

سخن آخر

در این شکی نیست که بازاریابی شبکه های اجتماعی ، مزایای فراوانی برای استارتاپ ها و ایجاد برندها دارد. به روز رسانی منظم استراتژی مناسب بازاریابی شبکه های اجتماعی منجر به افزایش ترافیک ، سئو بهتر ، بهبود وفاداری به برند ، رضایت بیشتر مشتری و موارد دیگر خواهد شد. رقابت شما در حال حاضر در رسانه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است ، بنابراین اجازه ندهید رقبای شما مشتریان احتمالی شما را جذب کنند. پس هرچه زودتر شروع کنید ، زودتر شاهد رشد در شغل خود خواهید بود.

منبع :

https://www.digitaldoughnut.com/articles/2018/february/7-reasons-why-social-media-marketing-is-important

مقالات دیگر

مطالب مشابه

Leave a Comment