استارت آپ

استارت آپ واژه ای است که اخیرا در جهان فناوری و اطلاعات به دفعات مکرر شاهد استفاده از آن در توصیف شرکت ها و کمپانی های جدید و نوپا هستیم و همچنان اختلاف بر سر تعریف و معنی آن زیاد هست، اما حقیقت ان است که بر اساس یک ایده ی جدید و خلاقانه کار و فعالیت ان ها حول محور تکنولوژی و راه اندازی اسان و سریع آغاز میشود و اگر در مسیر جلب رضایت مخاطب و مشتریان باشد رشد سریع و چشمگیری می یابد.
قدمت این مفهوم زیاد نیست و شاید فقط دو دهه از استفاده و کاربرد آن در ایران و جهان می گذرد.

زمینه های استارت آپ


در کل استارت آپ اغلب به بیزینس و کسب و کار هایی اطلاق میشود که جهت حل مسله، مشکل یا نیازی بر پایه ی فناوری های جدید که محور اصلی ان اینترنت، کامپیوتر، موبایل است و در رابطه با اینگونه ابزارها مهارت های مورد استفاده در آنها همچون برنامه نویسی، فتوشاپ، طراحی صفحات وب، برنامه نویسی، طراحی اپلیکیشن های موبایل و… است.

استارت آپ

در ایران چون استارت آپ ها اغلب بر اساس و محور تکنولوژی و اینترنت ایجاد و راه اندازی میشوند این گونه برداشت می شود که استارت آپ قاعدتا بر اساس تکنولوژی راه اندازی و اداره شود اما در حقیقت استارت هایی هم وجود دارند که بر پایه تکنولوژی نیستند و کاملا سنتی هستند.

هدف از استارت آپ


در حقیقت استارت آپ تمام مسیر کسب و کار از صفر تا صد، مقدمات و اجرا، بازاریابی، خدمات، فروش و.. را طی میکند و تمامی مراحل را به صورت ازمون و خطا، یادگیری مفاهیم و اصول و مبانی پایه و اجرایی را انجام میدهد.


در نیجه استارت اپ های موفق ایرانی و جهانی قاعدتا بروی کارهای تخصصی و پیچیده کار نمیکنند، بلکه در تولید یک محصول و فروش ان به مشتری یا انجام خدماتی موفق تر از سایرین عمل می کنند.


معمولا هدف راه اندازی یک استارت آپ یافتن مدل کسب و کار برای درامد زایی است. عمر آن طولانی نیست و معمولا بعد از گذشت چند سال به موفقیت می رسد یا بودجه ی ان تمام می شود و شکست میخورد.

.

استارتاپ چیست؟

استارت آپ یک ایده ی جدید و خلاقانه کار و فعالیت ان ها حول محور تکنولوژی و راه اندازی اسان و سریع آغاز میشود

هدف از استارتاپ

هدف راه اندازی یک استارتاپ یافتن مدل کسب و کار برای درامد زایی است

زمینه های استارتاپ

در کل استارت آپ اغلب به بیزینس و کسب و کار هایی اطلاق میشود که جهت حل مسله، مشکل یا نیازی بر پایه ی فناوری های جدید که محور اصلی ان اینترنت، کامپیوتر و موبایل است

مطالب مشابه

Leave a Comment