بهترین دارو برای جوش صورت

یکی از مشکلاتی که از دوران بلوغ و پس از آن پوست همه ما را درگیر می‌کند، جوش صورت است. از بین بردن دائم جوش صورت کار راحتی نیست که بتوان یک شبه انجام داد اما برای درمان آن می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در این مقاله به معرفی بهترین دارو برای جوش صورت خواهیم پرداخت تا بتوانید با کمک آن‌ها پوستی صاف و شفاف داشته باشید.

بهترین راه برای درمان جوش صورت این است که از همان ابتدا به یک پزشک و متخصص پوست مراجعه کنید. پزشکان توصیه‌های لازم را خدمت شما ارائه خواهند داد که نتیجه آن کاهش جوش‌ها و از بین رفتن رد آن‌ها بر روی پوست خواهد بود. در نظر داشته باشید که با مصرف یک هفتگی دارو قرار نیست تمامی جوش‌ها یا مشکلاتی پوستی شما حل شود؛ بلکه باید برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها از داورها استفاده کنید تا پوست شما به حالت قبلی خود باز گردد. دارو و درمانی که پزشک برای شما تجویز می‌کند، بسته به سن، شدت مشکلات پوستی و نوع آن متفاوت خواهد بود؛ به طور مثال شاید به یک فرد هفته‌ای یک بار استفاده از پماد و به شخص دیگری سه روز در هفته توصیه شود.

زن در حال بهبود جوش صورت بهترین دارو برای جوش صورت

معرفی داروهای درمان جوش صورت

داروهای مختلفی برای درمان مشکلات پوستی تجویز می‌شود که شناخته شده‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • رتینوئید: یکی از کاربردترین داروها برای درمان جوش صورت و رفع چین و چروک آن، داروهای رتینوئید هستند که به صورت ژل، لوسیون و کرم تولید می‌شوند. به طور معمول باید سه بار در هفته از این داروها استفاده شود تا تاثیر خود را بر روی پوست نشان دهد.
  • آنتی بیوتیک: یکی دیگر از بهترین داروها برای درمان جوش صورت، داروهایی متشکل از آنتی بیوتیک‌ها هستند. آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند باکتری‌های اضافه پوست را از بین ببرند که نتیجه این حذف باکتری، کاهش التهاب و قرمزی پوست صورت است. این دارو معمولا با رتینوئیدها تجویز می‌شوند تا درمان موثرتر باشد. توصیه می‌شود رتینوئید را در ساعات پایانی روز ( شب) مصرف کنید و آنتی بیوتیک‌ها را در ساعات اولیه صبح تا اثر بهتری داشته باشند.
  • اسید آزلاییک: از جمله بهترین ترکیبات برای لایه برداری و مرطوب کنندکی پوست، اسید آزلاییک است که مورد توجه متخصصین پوست زیادی قرار گرفته است. استفاده از داروهایی مبتنی بر اسید آزلاییک باعث کاهش التهاب صورت و برطرف شدن جوش‌ها خواهد شد. اسید آزلاییک به صورت کرم یا ژل تولید شده و استفاده از آن برای همه افراد امکان پذیر خواهد بود. یکی از نکاتی که هنگام خرید این دارو باید مورد توجه قرار گیرد، غلظت اسید آزلاییک موجود در آن است؛ با وجود اینکه اسید آزلاییک ۱۰ می‌تواند باعث درمان برخی از مشکلات سطحی پوست شود اما برای درمان مشکلات جدی‌تر باید از غلظت بالای این ترکیب استفاده کنید تا اثربخشی بهتری داشته باشد.
  • ژل موضعی داپسون ۵ درصد: ژل داپسون یک ترکیب ضدمیکروبی و ضدالتهابی برای درمان آکنه و جوش صورت است که تاثیر قابل توجهی در درمان مشکلات پوستی خواهد داشت. برای استفاده از این ژل، ابتدا پوست را به تمیزی شسته و خشک کنید. پس از اینکه پوست خشک شد، مقدار کمی از ژل موضعی داپسون ۵ درصد را بر روی انگشت خود قرار داده و به آرامی در ناحیه جوش و اطراف آن بکشید. این روند را باید تا ۲ بار در روز انجام دهید تا اثر خود را نشان دهد. چنانچه بعد از ۱۲ هفته هیچ بهبودی مشاهده نکردید، به پزشک مراجعه کنید تا داروی جدیدی برای شما در نظر بگیرند.
  • ایزوترتینوین: برای درمان جوش‌های شدید و مشکلات پوستی که به راحتی حل نمی‌شوند، از ترکیبات ایزوترتینوین کمک می‌گیرند. علاوه بر آن در شرایط خاصی ممکن است از ایزوترتینوین برای پیش گیری از سرطان پوست استفاده کنند. داروی ایزوترتینوین به صورت خوراکی و به شکل کپسول عرضه می‌شود و یکی از مشتقات ویتامین A می‌باشد. روش کاری این دارو به شکلی است که با کاهش تولید چربی پوست به کاهش جوش کمک می‌کند. با مصرف ایزوترتینوین غده‌های چربی وادار می‌شوند چربی کمتری تولید کرده و در نتیجه جوش کمتری هم بر روی پوست مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که میزان مصرف داروها، زمان مصرف، طول دوره درمان، استفاده از داروها در دوران بارداری و … از جمله نکاتی است که باید توسط پزشک بررسی شده و پس از بررسی شرایط شما، بهترین گزینه خدمت شما معرفی شود. به طور مثال اگر در مولتی ویتامین به ویتامین A حساسیت دارید، ممکن است پزشک به جای تجویز ایزوترتینوین داروی موثر دیگری در اختیار شما قرار دهد تا مشکلی برای پوستتان ایجاد نشود.

  • فراموش نکنید که بدون مشورت با پزشک داروی خود را عوض یا قطع نکنید زیرا احتمال بروز مشکلات دیگر وجود دارد.
  • اگر باردار هستید یا در طول درمان دارویی باردار شدید، حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • مصرف داروها را به سایر افراد توصیه نکنید.
  • همزمان از چند دارو استفاده نکنید مگر اینکه خود پزشک تایید کرده باشند.
  • دارو را از داروخانه آنلاین معتبر و یا داروخانه های دارای مجوز تهیه کنید

مطالب مشابه

Leave a Comment